Problemet med problemspilling

Fra Vitebok
Revisjon per 19. nov. 2014 kl. 14:37 av TryBern (diskusjon | bidrag)

(diff) ← Eldre revisjon | Nåværende revisjon (diff) | Nyere revisjon → (diff)
Gå til: navigasjon, søk

Problemet med problemspilling var en konkurranse Hyperion avholdt sammen med Medietilsynet.

Silje Havn Viks plakat.
Hyperion, i samarbeid med Medietilsynet, gir gamere selv en sjanse til å vise deres syn på storspilling. Når ble det å spille et problem? Hva synes du om hvordan spilling fremstilles i media? Er “problemspilling” et reelt problem, eller er det bare bestemor som ikke forstår den nye generasjonen?
Utlysningsteksten til konkurransen.

Dette var en konkurranse avholdt, i 2013, om å gi gamere et talerør om hva de egentlig holder på med. Er man spillavhengig eller bare veldig engasjert? Deltakerne ble bedt om å skrive en tekst, lage film, lage spilldemo eller noe annet for å vise sin side av saken.

Vinnerne

Følgende vant konkurransen:

1. Toni Vučić - film
2. Eirik Wesbye Pedersen tekst
3. Silje Havn Vik